söndag 13 februari 2011


På grund av snön så är vi litet begränsade ridmässigt när det gäller ridvägar.
Om inte blidan kommit hade det inte varit några problem.
Rida i lössnö är inga svårigheter, men när det blir hårt mitt i snön så funkar det inte.
I Böle körs inte heller skoter i samma utsträckning som här hemma.
Dels kör de mycket längs älven och Böle är ju inget ställe folk passerar till och från andra utflyktsmål som man gör genom Hortlax-Bersika.
Här är skoterlederna hårda och håller allt.

Nåja, våren kommer.
Idag red vi runt Käckis.
Lassie pojken var pigg och glad.
Siro är litet vårtrött och rids varannan dag nu ett tag.
Jag har ju såna problem med knäet, men rida på Lassie går hyfsat.
Han hoppar ju inte och skuttar och då behöver jag ju inte belasta knäet lika mycket.
När Romeo brallar måste jag ju hålla emot för balansen och det blir så ont.
Men jag vill ju gärna jobba honom så det blir longera och så ska jag prova tömköra honom.

I slutet av veckan far Jesse bort och tävlar i skytte så då blir vi på två jag och Siro. Skall passa på och rida honom, var ju meningen att vi skulle turas om men jag har ju hela tiden haft andra sköthästar så det har inte blivit så.
Sen är det ju så roligt att kunna rida tillsammans.

Siro och Lassie är ju riktiga parhästar så fara ut med dem är så okomplicerat och enkelt.Denna fantastiska häst som är så rolig att vara med.
Synd bara att jag är en sån usel hoppare för han gillar ju det.
Bäst har vi det ute i skog och mark, jag rider ju faktiskt bäst där också.

Jag är så tacksam för att jag kan rida fina hästar, men ändå är det speciellt att sitta på Siro. Han är i alla fall vår egen.
I en framtid hoppas jag att vi kan köpa en häst till.
Jag har de bästa hästägarna men det är ändå lättare att äga.
Man kan planera på ett annat sätt.

Jag vill antingen satsa på western eller köpa en läromästare i dressyr.
Så småningom....

Ptrooo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar