lördag 19 februari 2011

Lady Gaga alias Greta Granberg!!


Härlig hästdag!
Först träning på Lassie, Hanna var med på Romeo och hon var så duktig idag.
Jättebra men svåra övningar men jag och Lassie kom överens och det var så kul.
Sen skrittade jag Siro runt Käckis som sällskap åt Emelie på Greta som inte är 3 år än.
Siro fick vaccin i går så han fick bara polimasa idag.
Underbara Greta var cool och jättepigg!
Och Siro han är bara SÅ fin.

SEN mockade jag hos Greta med henne i boxen. Det är inga problem för hon är den goaste som finns. Men..för att hon inte skulle rymma ställde jag stora, gröna kärran i boxöppningen. Till hennes omedelbara förtjusning!!
När hon inte fick gnarga på träskakeln tuggade hon frenetiskt på själva kärran som är av plast, och när hon inte fick det försökte hon putta kull den.
Då det inte gick tog hon hoven och tryckte på skakeln till kärran tippade.
Snabbt som attan stack hon ut skallen, drog in täcket från täckeshängaren utanför och knosade ner det i sin skit.

Hon såg MYCKET nöjd ut.
När jag grälade på henne ( fast rätt så kärleksfullt) medan jag röjde slickade hon mig på håret och försökte sno mitt pannband.
Jag drog in en pappersbal hos henne och det var kul. Plast som prasslar vilken höjdare. När jag tippat ut en jättehög med papper tittade hon på den två sekunder sen drog hon en gång med hoven och slängde sig sen PÅ högen och rullade.
Det var ju rätt svårt så hon kravlade sig upp och grävde till den med hovarna sen rullade hon sig ordentligt.

Mycket nöjd med sig själv buffade hon på mig som för att säga "visst har vi kul?"

Det roliga med att vara kring henne är också att jag ser hur mycket unghäst det är i Lassie.Det här är saker han också gärna gör. Tippar kärror, snor täcken och sticker mulen i allt som kan tänkas möjligt att utforska.han har dock kommit litet längre..han tuggar gärna på fyrhjulingen om han kommer åt...

Ska bli roligt att följa Gretas upptåg framöver.
Det är lärorikt att vara inblandad i flera hästar som är så olika i ålder och personlighet, lär mig hela tiden.
Och blir lika ödmjuk varje dag inför dessa djurs tillit till oss.
Få saker slår känslan av samhörighet med en häst.
Den som inte prövat det förstår det inte.
Den som gjort det glömmer det aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar